Berešová sedí s Mataninom v kancelárii

24.01.2013 17:51

Od novembra je z nej západniarka. Trebišovská rodáčka Katarína Berešová, účastníčka olympijského maratónu v Londýne, sa presťahovala do Bratislavy, za prácou i za novým klubom. Vo výsledkových listinách sa v zátvorke za jej menom namiesto TJ Obal servis Košice uvádza klubová príslušnosť Be Cool Bratislava.

Slovenská olympionička začala rok 2013 na Kanárskych ostrovoch. Malo to byť výdatné sústredenie pred novou atletickou sezónou, ale nečakaná choroba naštrbila všetky jej plány.

„Nebolo to vôbec podľa mojich predstáv. Na Kanárske ostrovy som sa vybrala s tým, že tam absolvujem vytrvalostno-rýchlostné sústredenie, ale prvé štyri zo štrnástich dní som preležala v posteli, nedokázala som ísť ani na prechádzku. Tú chorobu spôsobila zrejme únava organizmu, lebo na Silvestra som pretekala v Rakúsku, odtiaľ som hneď cestovala domov, a o tri dni som už letela na Kanárske ostrovy. Po chorobe sa ťažko behá, takže ani zvyšok sústredenia nesplnil veľmi svoj účel.“

Chystá sa na univerziádnu desiatku

Doma sa Katarína Berešová bude snažiť naštartovať prípravu prakticky odznova a pokúsi sa usporiadať termíny vo svojom súťažnom kalendári.

„S trénerom Valiskom konzultujeme, kde by som mohla pretekať, na čo by som sa mala v novej sezóne sústrediť. Bude to hlavne desiatka a polmaratón, do maratónu nejdem, v tomto roku ho v žiadnom prípade nepobežím.“

Takže majstrovstvá sveta v Moskve z kalendára vyškrtla, vlaňajšia maratónska skúsenosť z Londýna jej na nejaký čas stačila.

„Najskôr zrejme pobežím polmaratón v Bratislave a potom na majstrovstvách Poľska desiatku. V tejto disciplíne chcem splniť limit na letnú univerziádu v Kazani. To by mal byť pre mňa jeden z hlavných cieľov sezóny. No netrúfam si predpovedať, aká tá sezóna bude, pretože zatiaľ to vôbec nie je ideálne. 

Silnú psychickú oporu má však naporúdzi, v Bratislave si našla veľmi kvalitného tréningového sparringpartnera.

„S Marcelom Mataninom, bývalým olympionikom, sedíme v jednej kancelárii, môžeme sa baviť na športovú tému, dohodnúť si a naplánovať spoločné tréningy,“ pochvaľuje si popredná slovenská vytrvalkyňa.

 

zdroj: korzar.sme.sk

counter.php