Česko vie o Katke

02.11.2011 10:30

České bežecké stránky www.behy.cz taktiež zaznamenami Katkin úspech a následne im Katka poskytla tento rozhovor : 

 

DVA MARATONY V JEDNOM MĚSÍCI A BEREŠOVÁ JEDE NA OLYMPIÁDU

Zabojovala a popřela obecně rozšířený názor, že maraton na vrcholné úrovni se nedá běžet dvakrát v rychlém sledu za sebou. Necelý měsíc po neúspěšném pokusu o splnění B maratonského limitu IAAF pro olympijské hry 2012 při Košickém maratonu zaběhla čtyřiadvacetiletá slovenská studentka Katarína Bérešová ve Frankfurtu čas 2:39:11 a může se těšit na start na olympiádě.

Frankfurtský maraton byl přitom teprve jejím druhým maratonem, premiéru si odbyla právě 2. října letošního roku ve zmíněných Košicích (2:43:42). Na olympiádu se Bérešová kvalifikovala díky tomu, že Slovenský atletický svaz uznává limit B IAAF jako nominační kritérium pro start v olympijském maratonu. Může jej zmařit jen další slovenská běžkyně, která by dokázala běžet rychleji než Bérešová.


Jak hodnotíte svůj výkon a celý závod?


Jednoducho povedané: „Všetko vyšlo na jednotku.“ Je len málo takých pretekov, kde sa dá naozaj povedať, že všetko pekne vyšlo. Vo Frankfurte sa nám spolu s trénerom podarilo naozaj vyladiť formu, načas zregenerovať z predošlého maratónu, udržať zdravie. Taktiež vyšlo počasie, teplota bola ideálna, nefúkal vietor a na trati som mala množstvo príležitostí sa niekoho držať, nebežala som sama. So svojím výkonom som maximálne spokojná a som rada, že mi riaditeľ MMM Košice, pán Branislav Koniar pomohol pri vybavovaní štartu na Frankurtskom maratóne, bez jeho pomoci by som sa tam nedostala.

Co jste dělala v období mezi oběma maratony? Jak jste trénovala a jak regenerovala po Košicích?

Počas prvého týždňa bezprostredne po MMM som oddychovala, mala som len posilňovňu, prípadne ľahké bicyklovanie. Pomaly som nabiehala do tréningového procesu a pripravovala telo na ďalší štart. Po 14tich dňoch sme už trénovali ako predtým, ale dá sa povedať, že sme len vyladzovali formu. Každý týždeň som mala regeneráciu v saune a taktiež masáže u klubového fyzioterapeuta pána Pavla Madára

Maratonci většinou říkají: „Na překonání maratonského olympijského limitu máme jen jeden pokus.“ Vy jste dokázala běžet druhý maraton měsíc po prvním a postavila tuto teorii na hlavu. Proč jste se takto s trenérem rozhodli?

Rozhodli sme sa tak preto, lebo po štarte v Košiciach nám bolo jasné, že je v mojich silách limit zabehnúť. V Košiciach som nemala ideálne podmienky – počasie, teplota. Cítila som, že som nešla na maximum. To bol jeden z kľúčových faktorov, prečo sme sa rozhodli tak rýchlo znovu sa postaviť na štart tejto kráľovskej disciplíny.

Co budete dělat v následujících dnech?

Aktuálne som naozaj veľmi unavená. Čaká ma štúdium, keďže som sa kvôli príprave na ďalší štart nemohla naplno venovať škole, ako som už spomínala, na jar ma čakajú inžinierske štátnice na Technickej univerzite v Košiciach. Určite v priebehu najbližších dní absolvujem regeneráciu – sauna, návšteva fyzioterapeuta.

Kdy zahájíte běžeckou přípravu na olympijský rok?

To ešte presne neviem, ale uvažujeme už teraz o sústredení v priebehu februára budúceho roka. Teraz určite necháme telo trošku oddýchnuť, v priebehu nasledujúcich 2 týždňov určite nebudem mať žiadne náročné bežecké tréningy.

Uvidíme vás brzy v Česku při nějakém závodě? Třeba Skalica – Hodonín?

Verím, že áno. Na preteku Skalica-Holíč-Hodonín by som sa chcela postaviť na štart .