Poprosila organizmus, aby ju nesklamal

03.11.2011 00:28

V priebehu necelého mesiaca zvládla dva maratóny. Tomu sa povie odvaha. Zvlášť preto, že Katarína Berešová v prvom aj druhom prípade atakovala B-limit zaručujúci účasť na OH v Londýne. V Košiciach na MMM prvú októbrovú nedeľu jej to o 42 sekúnd nevyšlo, ale uplynulú nedeľu vo Frankfurte and Mohanom už áno. Medzi ženami skončila na 23. mieste a časom 2:39:11 pokorila béčkový limit (2:43:00). Rodáčka z Trebišova (24 rokov) si vylepšila osobák o úctyhodných 4:31 min. a v historických slovenských tabuľkách je už druhá za Ľudmilou Melicherovou (2:33:19).

KOŠICE. Členka TJ Obal servis Košice sa stala jedenástou našou atlétkou, ktorá si poradila s určeným limitom.

 

Nič nenechá na náhodu

Pokúsi sa teda na jar prekonať aj A-limit 2:37 hod.? „Neplánujem to, pokiaľ sa však okolnosti nevyvinú inak. Nič neponecháme na náhodu, príprava bude prebiehať tak, že keby bolo nutné ešte raz bežať maratón, tak sa na to podujmem,“ konštatovala K. Berešová, pričom narážala na to, že pokiaľ iná Slovenka Jánošíková (tohto roku v Chicagu dosiahla čas 2:44:19) dosiahne lepší výsledok než ona, tak potom by musela znovu vyrukovať do boja s časom. „Lenže to by sa moja súperka musela zlepšiť o viac než päť minút, a to je nemierne náročné. Viem to z vlastnej skúsenosti,“ prezradila východniarka, ktorá sa vrátila z Nemecka s očividne dobrým pocitom uspokojenia. Je dobré, že limit zvládla v tomto roku a nič si nemusela nechávať na jar. Po skončení košického MMM, kde mala debut na tejto trati a kde jej chýbalo naozaj málo k radosti, sa vyslovila, že ešte nevie, či si trúfne v jeseni na ďalší štart. Aj tréner Gabriel Valiska podotkol, že to bol trošku risk, ale veril, že jeho zverenka to zvládne, lebo na košickom okruhu nešla na doraz. „Bolo to ale náročné, musela som zladiť školu a tréningové povinnosti. Nesmela som si dovoliť hlavne ochorieť, lebo organizmus bol zoslabnutý. Bolo nutné zregenerovať ho. Pár dní som odpočívala a potom som vylaďovala formu. O objemoch nabehaných kilometroch to už zďaleka nebolo.“

 

Fľašu videla už z diaľky

Vo Frankfurte sa cítila dobre, vyhol sa jej aj omyl pri občerstvovaní (v Košiciach jej zabudli podať iontový nápoj). „Tu to bolo presne označené, na mojom stolíku číslo sedem stáli len štyri fľaše a už z diaľky som tú moju videla.“ Naša reprezentantka ale hlavne vedela, ako sa správať na trati. Síce nemala poruke žiadneho zajaca, ktorý by ju ťahal, predsa sa pridala k skupinke mužov a stále s niekým bežala. Krízu nemala. Polmaratón, desiatku i pätnástku zabehla podstatne rýchlejšie než doma a hoci v druhej časti trasy trošku poľavila, predsa si strážila tempo tak, aby výrazne neochablo ako na MMM. „Vtedy som spadla v priemere na kilometer, bolo to niekoľko sekúnd cez štyri minúty, v Nemecku som tak výrazne nestrácala. S prehľadom som bežala kilometer pod štyri minúty. Aj záverečné úseky som zvládla v pohode, už sa postupne učím, ako sa čo najlepšie vytrápiť na maratónskej dištancii,“ pripomenula K. Berešová.

 

zdroj: korzar.sk