Priateľ stavil peniaze na jej osobný rekord

11.08.2012 15:48

Keď vlani začiatkom októbra v Košiciach odbehla svoj prvý maratón v živote, netušila, že o desať mesiacov sa predstaví na olympiáde. Sen sa jej splní zajtra napoludnie, keď sa na londýnskom bulvári The Mall postaví na štart olympijského maratónu. Historicky najstaršej a najťažšej bežeckej disciplíny. Je v prípade Kataríny Berešovej reálne, aby zabehla výkon na hranici osobného rekordu 2:39:11 h? ,,Tréner ma vyprevádzal so želaním, aby som zaútočila na svoj najlepší čas. Ťažšiu úlohu som dostala od priateľa, ktorý v jednej tipovacej kancelárii investoval peniaze v presvedčení, že v Londýne zabehnem maratón v čase lepšom ako je môj osobný rekord. Uvidíme, čo sa mi z toho podarí splniť," citovala agentúra SITA Berešovú pred odchodom do Londýna. Pred rokom sotva niekto tušil, že na Slovensku sa bude niekto uchádzať o olympijskú účasť v maratóne. Ale napokon bol z toho zaujímavý súboj na diaľku v podaní dvoch Katiek. Východniarka Berešová, ako aj pri New Yorku žijúca Jánošíková zabehli vlani B-limit (2:43:00 h) a usilovali sa aj o ten ostrejší - áčkový (2:37:00). Ak by to niektorá z nich zvládla, cestovala by do Londýna na úkor druhej. Všetko vyriešili zdravotné problémy Jánošíkovej, ktorá na svoju účasť nakoniec rezignovala. ,,Katka mi napísala email, v ktorom sa ma pýtala, či ju neprídem do Ameriky pozrieť a spolu si zatrénovať. O svojich zámeroch mi nepísala, preto som dlho nevedela, či mi môj výkon v súboji s ňou na diaľku bude stačiť. Bola som dlho z toho nervózna. Nakoniec sa všetko vyriešilo tým, že ona nemohla zabojovať o olympiádu pre zranenie. Neteší ma to, že to takto dopadlo, ale keď som sa to dozvedela, vydýchla som si," vysvetlila Berešová. Bývalá juniorská majsterka sveta v behu do vrchu sa na olympijské hry pripravovala vo Vysokých Tatrách a neskôr v okolí Michaloviec. Ako tradične jej pri nich pomáhal priateľ Martin. Ak ste počas minulých týždňov videli na ceste z Michaloviec smer Strážske bežať útlu dievčinu a vedľa nej človeka na bicykli, išlo o tréning slovenskej olympioničky. ,,Ja bežím a on ma sprevádza na bicykli. Je to už naša klasika, podobné to bolo aj minulé leto. Behávam na hlavnej ceste a priateľ pri obrátkach sleduje, či idú autá alebo nie. Ide však najmä o podávanie vody. V tom mi veľmi pomôže. Takto spolu nabeháme stovky kilometrov," opisovala 24-ročná bežkyňa. Priateľ a tréner prídu za ňou aj do Londýna, ale len ako fanúšikovia za vlastné. Zatiaľ čo kouč Gabriel Valiska pricestuje letecky, priateľ autobusom a čaká ho poriadna zaberačka. ,,Príde len v nedeľu ráno a hneď ma pôjde povzbudiť na trať pretekov. Potom budeme mať jeden deň na to, aby sme si pozreli Londýn, ale vďaka aj za to," dodala sympatická maratónkyňa.

counter.php