D. Velďáková víťazkou ankety Atlét roka 2011 Berešová na 8. mieste

21.12.2011 18:03

Víťazke Danke Velďákovej srdečne gratulujeme k úspechu. V tejto ankete sa ale po prvý krát objavilo aj meno Katarína Berešová. My sme teda chceli urobiť rozhovor s Katkou o všetkom čo sa okolo nej v posledných niekoľkých týždnoch dialo. Katká sľúbila rozhovor, hneď ako si splní svoje školské povinnosti...

Tak Katka si splnila svoje školské povinnosti, urobila 2 skušky a poskytla nám tento rozhovor, ale aby to stálo za to a aby to za trest že nás nechala tak dĺho čakať sme ju pekne vyspovedali:

 

Aký máš pocit zo svojej prvej nominácie na cenu Atlét roka?

Táto nominácia ma veľmi milo prekvapila, ako aj jej výsledok. Som veľmi rada, že všetko, čím som si počas prípravy na splnenie maratónskeho olympijského limitu prešla nebolo zbytočné. Bolo to veľmi náročné a preto sa chcem veľmi poďakovať trénerovi, masérovi a všetkým, ktorí ma na tejto náročnej ceste pomáhali a verím, že budú aj naďalej.

Aký bol tvoj typ na víťaza?

Pravdupovediac som ani nevidela všetkých nominovaných, teda konkrétny typ na víťaza/víťazku som nemala.

Si  juniorská majsterka sveta v Behu do vrchu 2006, aj vtedy si bola nominovaná na toto ocenenie,  teda na jeho juniorskú verziu?

Áno, je to pravda. Aj v roku 2006 som bola nominovaná v tejto ankete. Umiestnila som sa na 3.mieste a veľmi ma to povzbudilo do ďalších tréningov a náročnej tréningovej prípravy.

Svoj Olympijský limit si získala na maratóne vo Frankfurte 28 dní po neúspešnom pokuse v Košiciach. Iný profesionáli zvučnejších mien behajú maratóny s odstupom aspoň 6 týždňov ako sa pozeráš na tento fakt?

Áno, špičkoví profesionálni bežci behávajú tak 2 maratóny ročne, jeden na jar, druhý niekedy na jeseň. Toto moje riskantné rozhodnutie som však konzultovala spolu s trénerom MUDr. Gabrielom Valiskom a spoločne sme dospeli k záveru, že príprava, ktorú som absolvovala na Štrbskom Plese bola naozaj kvalitná a v Košiciach to bolo o detailoch, ktoré sme podcenili. Vedeli sme, že na limit natrénované mám, preto sme sa rozhodli skúsiť to znova v tak krátkom časovom úseku. Napravila som chyby, ktorým som sa počas samotného Košického MMM a v období tesne pred štartom nevyhla.

Je pravda že si práve kvôli pravidlu o minimálne 6 týždňovom období oddychu medzi 2 maratónmi mala problémy so štartom na Frankfurtskom maratóne?

Áno, bolo dosť náročné vybaviť štart na tomto prestížnom Európskom maratóne. Oficiálne na štart nevezmú pretekára, ktorý absolvoval minimálne 6 týždňov pred tým iný maratón. Ak chce takýto atlét štartovať aj napriek tomuto obmedzeniu, môže, avšak na vlastné zdravotné riziko.

Majsterka sveta a 3.miesto alebo olympijský limit za extrémnych podmienok a 8. miesto. Nemal by podľa teba olympijský limit ktorý si získala naozaj za ťažkých podmienok byť ohodnotený trochu viac?

Nemyslím si, žeby bol ohodnotený o niečo menej ako titul juniorskej majsterky sveta. Predsa len získať titul v juniorskej kategórii je menej náročné ako presadiť sa v konkurencii profesionálnych atlétov medzi dospelými. Je mnoho prípadov, kedy je športovec v juniorských a mladších kategóriách veľkou hviezdou a zrazu po prechode ku „seniorom“ sa už nevie presadiť a trvá to dosť dlho, ak sa to vôbec nakoniec podarí.

Čo hovoríš na víťazstvo Danky Velďákovej?

Je to profesionálna atlétka, ktorú poznám osobne už viac rokov, keďže dlho pôsobila a býva v Košiciach, ako aj ja. Viem, aké náročné boli začiatky športovej kariéry sestier Velďákových, preto jej to z celého srdca prajem.

Sestry Velďákové odchádzajú na sústredenie zahajujúce olympijskú prípravu začiatkom januára a ty?

Toto je pre mňa aktuálne veľmi ťažká otázka, keďže si musím zisťovať situáciu ohľadne schválenia/neschválenia akejkoľvek finančnej čiastky na olympijskú prípravu v najbližších dňoch. Na základe toho sa rozhodnem spolu s trénerom, kam vycestujem na sústredenie. Začiatok prípravy plánujem od 10. januára, pôvodná myšlienka bola ísť niekam „do tepla“. Uvidíme, či sa mi naozaj podarí po prvý krát vycestovať na zahraničné sústredenie cca o 2 týždne, po úspešnom absolvovaní ďalších 2 skúšok na VŠ.

Sestry Velďákové ohlásili už v Septembri , že v januári pôjdu na sústredenie do JAR. Nie je pre teba takáto neistota ubíjajúca?

Áno, je to dosť psychicky náročné nevedieť, kam a kedy vlastne vycestujem a či vôbec niekam. Vybavovanie a zháňanie na poslednú chvíľu nie je vôbec jednoduché. Ale sestry Velďákové sú predsa len svetovo známe profesionálne atlétky. Až sa raz čo i len trošku priblížim k tomu, aby som bola s nimi porovnateľná, tak budem aj ja určite môcť prehlásiť už na jeseň, kam vycestujem na januárové sústredenie.

Kde stráviš Vianoce a Silvester?

Vianoce strávim so svojím priateľom Martinom a jeho rodinou v mestečku Michalovce na východnom Slovensku, kde pôsobí a býva aj môj tréner MUDr. Gabriel Valiska. Vítanie Nového roka a silvestrovská noc bude pre mňa, čo sa rodinného zázemia týka veľmi smutná, keďže budem odcestovaná na pretekoch v rakúskom mestečku Peuerbach. Hneď po docestovaní na Slovensko cestujem priamo do Košíc, kde mám internátne ubytovanie a čakajú ma náročné skúšky na ekonomickej fakulte TU – 2. a 4. januára.

 

Výsledky:
Atlét roka 2011 - dospelí:
1. Dana Velďáková (VŠC Dukla B. Bystrica, trojskok) 510 bodov
2. Matej Tóth (VŠC Dukla B. Bystrica, chôdza) 464
3. Lucia Klocová (AK ZTS Martin, 800 m) 414
4. Marcel Lomnický (ŠG Stavbár Nitra, kladivo) 270
5. Anton Kučmín (VŠC Dukla B. Bystrica, chôdza) 253
6. Libor Charfreitag (AŠK Slávia Trnava, kladivo) 191
7. Jaroslav Dobrovodský (Slávia UK Bratislava, diaľka a trojskok) 146
8. Katarína Berešová (TJ Obal servis Košice, dlhé behy) 126
9. Matúš Bubeník (AK Junior Holíč, výška) 94
10. Mária Czaková (VŠC Dukla B. Bystrica, chôdza) 86 

counter.php