Do Londýna Berešová – ako inžinierka

02.06.2012 14:48

Jedna z troch atletických nominačních londýnskych tajničiek je už vylúštená. Na štart maratónu žien na OH 2012 sa 5. augusta nepostaví Katarína Jánošíková, ale iná Katarína – Berešová. V New Yorku žijúcej Slovenke sa totiž nepodarilo dať sa zdravotne dokopy natoľko, aby do nominačnej uzávierky SAZ (2. júna) zvládla maratón a prekonala Berešovej čas 2:39:11 h. „Žiaľ, do stanoveného termínu už maratón nestihnem. Po marcovom polmaratóne v New Yorku som mala problémy s kolenom, poľavila som v tréningu a nestihla som sa připravit na maratón v Eugene. Dúfala som, že do konca mája sa mi ešte podarí niekde bežať, ale stále nie som v poriadku. V takomto stave by som maratón nezvládla, nechcem riskovať dlhodobé zranenie, lebo behanie ma baví. Chcem sa teraz dať do poriadku a na jeseň sa pokúsim o zlepšenie svojho osobného rekordu,“ zvestovala nám z Ameriky 31–ročná banková analytička, ktorej osobný rekord z Newyorského maratónu 2008 je 2:42:57 h. Do Londýna teda pocestuje Trebišovčanka behajúca za TJ Obal servis Košice Katarína Berešová. Zaslúžene. Olympijský B-limit splnil až dvakrát: vlani na koncom októbra vo Frankfurte (2:39:11) a aj v tomto roku 29. apríla v Düsseldorfe (2:41:31). „Katka v utorok úspešne zložila štátnice na Technickej univerzite v Košiciach, už je inžinierka ekonómie. Takže teraz sa už môže s čistou hlavou sústrediť na prípravu na olympijské hry,“ poznamenal Berešovej tréner Gabriel Valiska.

 

Zdroj: denník šport, foto: Marek Gavlák

counter.php