Jeseň radikálnych zmien

29.11.2012 12:46

Zažila hektický pondelok. Najprv si predpoludním na trebišovskom úrade práce odbila povinnú návštevu, potom v Michalovciach zvíťazila na Večernom behu a dve hodiny pred polnocou už sedela zbalená v nočnom rýchliku smerujúcom do Bratislavy. Naša najlepšia maratónkyňa Katarína Berešová sa odhodlala na radikálnu zmenu – z východu Slovenska sa včera presťahovala na opačný koniec krajiny.

 

Zmena, samá zmena. Uplynulé dni boli pre účastníčku olympijského maratónu v Londýne plné noviniek. Presťahovala sa do hlavného mesta, z košického klubu TJ Obal servis prestúpila do Be Cool Bratislava a od 1. januára vymení aj doterajšiu značku maratóniek za adidasky. Azda jediné, čo ostalo po starom, je tréner. Naďalej ju bude pripravovať michalovský športový lekár Gabriel Valiska. „Všetko okolo mňa je teraz úplne nové, vnímam to ako obrovský skok v mojom živote. Nič iné mi však nneostávalo, ak som sa chcela posunúť dopredu,“ prízvukuje Katka Berešová.
Dvadsaťpäťročnej Trebišovčanke sa po ukončení univerzitného štúdia nečrtala na východe adekvátna práca ani po návrate z olympiády. Preto, keď prišla ponuka z klubu Be Cool, ktorý organizuje aj bratislavský mestský maratón, ani na sekundu nezaváhala. „Kľúčové bolo, že mi zároveň ponúkli aj prácu. Bola to šanca mať konečne pravidelný príjem a dosstať sa z úradu práce,“ vysvetľuje Katka. „Človek potrebuje z niečoho žiť, nemôže byť donekonečna niekomu na krku, musí sa o seba postarať. Podmienky, ktoré mi bratia Jozef a Peťo Pukalovičovci ponúkli, ma zaujali. Verím,, že moje bratislavské pôsobenie bude ideálna kombinácia práce a tréningu.“ Prípravu bude naša elitná vytrvalkyňa konzultovať s doterajším koučom – telefonicky alebo mailom. „Tréner Valiska by bol radšej, keby som zostala na východe, no pochopil, že v Bratislave sa mii črtajú lepšie podmienky. Budem však za ním dochádzať jeden, niekedy možno dvakrát do mesiaca.“ V novom pôsobisku bude mať Berešová na dlhé tréningové úseky výborného sparingpartnera, tiež maratónca – olympionika Marcela Matanina. Aj jeho pred rokom stiahli do Bratislavy z východu republiky Pukalovičovci a spravili z neho športového riaditeľa ČSOB Bratislava Marathon. Cieľ Katky Berešovej pre rok 2013 je jasný: kvalifikovať sa na augustové majstrovstvá sveta v Moskve. Účastnícky limit 2:43:00 h už má vo vrecku, IAAF akceptuje aj časy z roku 2012 a jej platí düsseldorfských 2:41:31. Práve v tomto nemeckom meste sa však 28. apríla 2013 pokúsi opäť potvrdiť tento výkon.

zdroj: denniksport.sk

counter.php