Maratónkyňa Berešová ani nevedela, ako dobehla do cieľa

11.08.2012 15:53

Slovenská maratónkyňa si splnila sen aj napriek tomu, že sa pripravuje v amatérskych podmienkach.

Dva vrtuľníky nad hlavou a zaplnené ulice. Londýn žil v nedeľu ženským maratónom. V stoosemnásťčlennej štartovacej listine bola aj Slovenka Katarína Berešová. Nebežala s najlepšími, ale splnila si sen. Skončila na 99. mieste a s radosťou si môže povedať, že dokončila olympijský maratón, napriek tomu, že sa pripravuje v amatérskych podmienkach. Dobehla vďaka divákom „Som rada, že som dobehla, lebo od 35. kilometra som nevládala. Strašne ma bolí hlava a ani neviem, ako som sa dostala do cieľa.“ hovorila úplne vyčerpaná Trebišovčanka. Napriek enormnému úbytku síl však ani chvíľku nepomýšľala nad tým, že preteky nedokončí. „Som spokojná s tým, že mám pevnú vôľu, ale žiaľ sa mi potvrdilo, že bežať štyri maratóny za desať mesiacov, je veľmi veľa. Reálne sa dajú bežať maximálne dva do roka.“ Počas pretekov väčšinou vytrvalo pršalo, čo Berešovej vyhovovalo, keďže na trati nebolo príliš teplo. Do cieľa ju hnali najmä skvelí diváci. „Diváci boli úžasní. Vytrvalo povzbudzovali celý čas, čo ma povzbudilo. Len vďaka nim som dobehla. Bol to môj najťažší maratón v živote.“ Zvládla školu aj hry Slovenka nechce po olympiáde vidieť maratónsku trať minimálne pol roka, ale v budúcnosti by sa k nej rada vrátila. Dvadsaťštyriročná bežkyňa prekonala samu seba hlavne s ohľadom na podmienky, v ktorých trénuje. Na olympiádu sa pripravovala popri inžinierskom štúdiu ekonómie. Úspešne nakoniec zvládla štátnice aj dobeh olympijského maratónu. „Mesiac pred štátnicami som bežala maratón. Potom som sa učila a tri dni po štátniciach som šla na sústredenie. “Pre štart v Londýne sa musela prihlásiť na úrade práce ako nezamestnaná. „Absolventi sa musia vždy hlásiť na úrade práce. Preto som to musela spraviť takto, aby som nemala problémy so štartom na olympiáde.“

counter.php