Rekord jej možno vzali spustené závory

26.09.2013 19:54

Pred dvoma týždňami jej v Prahe na nočnej Grand Prix chýbali k slovenskému rekordu na 10 km na ceste iba tri sekundy. Minulú nedeľu ju v nemeckom Karlsruhe o rekordný čas v polmaratóne obrali spustené závory na železničnom priecestí. Naša najlepšia vytrvalkyňa Katarína Berešová si k víťazstvu na Badenskom polmaratóne pribalila aj kvalitný osobný rekord 1:13:32 h. Nebyť kurióznej situácie, mohol byť oveľa lepší, ba mohol mať aj exkluzívny prívlastok slovenský rekord. Čo sa stalo?

    „Približne na 16. kilometri dobehla naša skupinka, v ktorej boli piati muži a ja, k železničnému prieecestiu. Keďže závory boli spustené, cyklista z organizačného tímu pretekov rezolútne vyhlásil – stop! Zastavil nás a o pár sekúnd prifrčal vlak. Počkali sme, kým prejde trvalo to 20 až 25 sekúnd. Potom sa závory zdvihli a rozbehli sme sa ďalej,“

Opisovala neobvyklú situáciu londýnska olympionička. Incident obral Berešovú odhadom najmenej o 30 sekúnd a k tomu ešte strata, kým sa znova dostala do tempa. Za normálnych okolností mohla pokoriť aj 1:13 h a atakovať slovenský rekord 1:12:53 Ľudmily Melicherovej z roku 1989.

    „Žiaľ, s tým už nič nenarobím, no aj s časom, ktorý som dosiahla, som nadmieru spokojná. Osobný rekord som si zlepšila o úžasných 1:15 min! Čo sa týka slovenského, čas ukáže, či sa mi podarí zlepšiť ho.“

Zverenku trénera Gabriela Valisku čaká ďalší polmaratón 6. októbra na MMM. V Košiciach túto disciplínu vyhrala päťkrát za sebou v rokoch 2006 až 2010 a zakaždým svoj víťazný výkon zlepšila. Dodrží túto tradíciu?
    „Verím, že áno, hoci tentoraz nepobbežím klasický polmaratón,“ prezradila čoskoro 26-ročná Trebišovčanka.

    „Dobehnem síce normálne do cieľa, ale po dohode s riaditeľom pretekkov pánom Koniarom budem robiť zároveň vodičku kenským maratónkyniam. Tempo by malo byť na úrovnii 1:14 – 1:15 h, takže je rýchlejšie, ako môj doterajší najlepší košický čas 1:16:32.“

Katka Berešová bežala zatiaľ svoj posledný maratón vlani na OH v Londýne. Necnie sa jej za kráľovskou traťou?

    „Úprimne? Maratón ma teraz vôbec neláka. S trénerom sme sa dohodli, že popracujeme na zrýchlení. Stotožnila som sa s jeho plánom, celkom sa mi darí, a preto sa moje myšlienky k maratónu teraz neuberajú..“

V ústrety vyše 42 kilometrom sa vydá najskôr na budúci rok na ME v Zürichu. Ani to však nie je celkom isté.

    „Moje tajné želanie je kvalifikovať sa na európsky šampionát na desaťtisícke. Ak to nevyjde, pottom by som znova skúsila maratón. V každom prípade by som však v Zürichu chcela štartovať,“ zdôraznila Berešová.


2006 1. MIESTO 1:19:24
2007 1. MIESTO 1:18:43
2008 1. MIESTO 1:18:05
2009 1. MIESTO 1:17:34
2010 1. MIESTO 1:16:32
BEREŠOVEJ
POLMARATÓNY NA MMM

zdroj: WWW.SPORT.SK

counter.php