Risk s úspešným koncom

02.11.2011 09:49

KATARÍNA BEREŠOVÁ štyri týždne po debute zvládla svoj druhý maratón a má limit na OH

Iba štyri týždne po maratónskom debute v Košiciach sa v ústrety vyše 42-kilometrovej trati vydala druhý raz. Útla 24-ročná Trebišovčanka Katarína Berešová však išla nekompromisne za svojím snom – limitom na OH 2012 v Londýne. V nedeľu ho vo Frankfurte časom 2:39:11 h na druhý pokus splnila.

Váš kouč Gabriel Valiska priznal, že s druhým maratónom za štyri týždne trochu riskoval...

„Bol to veľký risk, ale obaja sme vedeli, do čoho ideme. Zvážili všetky pre a proti.“

Po košickom maratóne videl tréner veľké rezervy a preto sa vás snažil presvedčiť, aby ste bežali aj vo Frankfurte. Tiež ste cítili, že máte na viac?

„Myšlienka štartu vo Frankfurte prenasledovala trénera i mňa hneď po dobehnutí do cieľa v Košiciach. Aj to nasvedčovalo, že som ešte mala rezervu, lebo ak by som svoj organizmus vyčerpala úplne, sotva by som mala chuť myslieť okamžite na akékoľvek najbližšie preteky a o maratóne už ani nehovoriac.“

Kedy po košickom maratóne ste začali naplno trénovať?

„Tri dni som mala úplne voľno, ale na štvrtý deň som si v posilňovni zabehala na bežiacom páse. To bol môj úplne prvý tréning.“

Pre ďalší maratónsky štart bolo rozhodujúce, či sa stihnete zregenerovať. Kedy ste sa už cítili fit?

„Dva týždne po Košiciach začala únava definitívne odchádzať. Nedalo sa ešte hovoriť o úplnom zregenerovaní, ale pomaly som sa dostávala späť do tréningového tempa.“

V nedeľu vo Frankfurte ste začali dosť rýchlo, polmaratón za 1:17:36. Nevyľakali ste sa, že ste nebodaj prepálili tempo?

„Nie. Takisto ako v Košiciach som bežala podľa nastavenej pulzovej frekvencie, preto som si bola istá, že je to v poriadku.“

Až takmer do 30. kilometra to dokonca vyzeralo na olympijský A-limit 2:37:00 h. Nie je vám ľúto, že ho nemáte?

„Na áčkový som teraz ešte nemala, ale v budúcnosti je určite v mojich silách. Na trati som urobila maximum, som spokojná aj s B-limitom.“

Kedy ste naisto vedeli, že vysnívaný čas 2:43:00 h pokoríte?

„V maratóne nič nie je isté, kým nie ste za cieľovou čiarou. Ja som však začala veriť už na 40. kilometri.“

Aká myšlienka vám ako prvá prebehla mysľou v cieli?

„Príprava, odriekanie a maximálne tréningové úsilie nebolo zbytočné. Veľmi ma povzbudilo, keď mi tesne pred štartom jeden český bežec povedal: Bež si za svojím snom.“

Štart na OH ste si priblížili o poriadny kus, no oň sa usiluje aj Katarína Jánošíková. Bude čas 2:39:11 v súboji s ňou stačiť na londýnsku miestenku?

„Súhlasím s trénerovým názorom, že môj výkon je veľmi slušný a myslím si, že by to mohlo stačiť. Aj sa však budem pripravovať na alternatívu jarného maratónskeho štartu a verím, že ak to bude potrebné, osobný rekord si ešte vylepším.“

Považujete trénerskou radou navrhované kritérium, že ak budete mať vy i Jánošíková B-limit, na OH pôjde maratónkyňa s lepším časom, za spravodlivé?

„Nemám s tým nijaký problém.“

 

zdroj : Denník Šport