Už si ju všimli aj sponzori

16.03.2012 22:30

Príbeh najlepšej slovenskej maratónkyne Kataríny Berešovej, ktorá si olympijský limit do Londýna 2012 vybehala vlani s celoročnou štátnou podporou sotva 400 EUR, mal, zdá sa, poriadny ohlas. Konečne si ju všimli sponzori, takže už sa jej dýcha predsa len ľahšie. „Keď sme sa dozvedeli, že slovenská maratónkyňa má veľkú šancu štartovať v Londýne a pripravuje sa v skromných podmienkach, rozhodli sme, že ju finančne podporíme.“ Vraví Michal Dyttert z nadácie Tesco o spolupráci s našou vytrvaleckou jednotkou. „Katka je mladá a perspektívna, celú maratónsku kariéru má ešte pred sebou. Veríme, že ak sa jej splní sen a postaví sa na štart olympijského maratónu, urobím pekný výsledok a bude dôstojne reprezentovať Slovensko.“ Výška finančnej podpory pre 24-ročnú Trebišovčanku behajúcu vo farbách košického Obalservisu ostáva utajená. Je však niekoľkonásobne vyššia ako celá minuloročná štátna dotácia. Katka Berešová ponúkla svojmu sponzorovi ako protihodnotu pomoc pri propagácii najväčšieho charitatívneho bežeckého podujatia na Slovensku. Stala sa jedným z patrónov 5. ročníka Behu pre život. „Keďže moje tréningové povinnosti i termíny pretekov sa dali skĺbiť s aktivitami tváre podujatia, ponuku som prijala. Získala som podporu, ktorá mi nesmierne pomôže,“ vraví niekdajšia juniorská majsterka sveta v behu do vrchu. „Na Slovensku je to s financiami na prípravu dosť biedne. Som rada za každé euro a všetkým, čo ma podporili, som veľmi vďačná.“ Od posledného októbrového víkendu, keď Katka vo Frankfurte nad Mohanom splnila časom 2:39:11 londýnsky limit, jej podali pomocnú ruku i ďalší sponzori. „ Záujem ma milo prekvapil. Teším sa, že si ma všimli. Je to asi reakcia na to, že sme sa s trénerom Valiskom verejne posťažovali, v akých zložitých podmienkach sa pripravujeme.“ Katarína Berešová je momentálne v plnej príprave na jarný maratón 29. Apríla v nemeckom Dϋsseldorfe. „Hoci verím, že frankfurtských 2:39:11 mi na olympijskú miestenku bude stačiť, nechcem nechať nič na náhodu. Ak by Katka Jánošíková bežala na jar rýchlejšie, som pripravená aj ja na ráznu odpoveď. Olympiáda je môj sen, urobím všetko, aby som v Londýne štartovala,“ tvrdí skromná vytrvalkyňa. Po náročnom dvojboji, keď vlani na jeseň v priebehu 4 týždňov zvládla na špičkovej úrovni dva maratóny (2. 10. MMM v Košiciach za 2:43:42, 30. 10. vo Frankfurte n/M 2:39:11),  trochu oddychovala. „V decembri som nabehala len 150 km. Oddych som využila na splnenie si študijných povinností. Do 9. januára som spravila 4 skúšky,“ vysvetľuje Berešová, študentka ekonomiky na TU v Košiciach. „Potom som však začala opäť na plno. V januári som si do tréningového denníka zapísala vyše 500 km a vo februári tiež, hoci som mala 5 dňový výpadok pre chorobu. Zatiaľ to vyzerá nádejne. Tréningy naznačujú, že už teraz mám formu približne na úrovni jesennej, keď som splnila olympijský limit. „

 

zdroj : denník šport   GABRIEL BOGDÁNYI

counter.php