Berešová najbližšie v Drážďanoch, jej snom olympiáda

17.03.2012 10:41

Najlepšia slovenská maratónkyňa a nádejná olympionička Katarína Berešová (nar. 10. 10. 1987) má v tomto kalendárnom roku za sebou už dve "africké" sústredenia. "Príprava na olympijské hry do Londýna prebieha v podstate bez problémov. V januári som absolvovala trojtýždňové sústredenie v Maroku, keď boli na Slovensku tie najväčšie mrazy. Myslím si, že tento môj tréningový pobyt mal svoju kvalitu a splnil cieľ, s ktorým som cestovala. Iba teraz nedávno som pricestovala z ďalšieho sústredenia - bola som týždeň v Tunisku, kde naopak počasie nebolo veľmi ideálne. Jeden deň sa nedalo vôbec ísť z hotela von. Takže jeden naplánovaný tréning sa mi nepodarilo ´urobiť´, ostatné však ako-tak vyšli," uviedla pre agentúru SITA Berešová.
Dvadsaťštyriročná rodáčka z Trebišova sa najbližšie predstaví na pretekoch koncom tohto týždňa. "V nedeľu ma čaká štart na 10 km trati v Drážďanoch. Po týchto pretekoch v Nemecku budem múdrejšia a vedieť, ako to so mnou momentálne vyzerá. Tréningové testy však ukazujú, že moja forma a pripravenosť by mohla byť taká, ako v októbri minulého roka."
Na spomenutý desiaty mesiac vlaňajšieho roka sympatická členka klubu Obal servis Košice veľmi rada spomína. Berešová po debute na Medzinárodnom maratóne mieru v Košiciach (2. 10. dosiahla čas 2:43:42 h, pozn.) skončila následne v druhom maratóne v živote 29. októbra 2011 v nemeckom Frankfurte nad Mohanom na 23. mieste a časom 2:39:11 h splnila B-limit (2:43:00 h) na olympijské hry do Londýna. "Prísnejší A-limit sa nebudem pokúšať splniť, pokiaľ to nebude potrebné. Katka Jánošíková sa určite vynasnaží vylepšiť môj čas a béčkový limit z Frankfurtu. Dúfam, že výkon 2:39:11 h mi napokon bude stačiť na olympijskú miestenku. Účasť v Londýne je mojím snom, verím, že sa naplní," skonštatovala zverenka trénera Gabriela Valisku.
Po pretekoch v Drážďanoch bude Katarína Berešová štartovať v apríli na ďalších dvoch podujatiach, rovnako na nemeckej pôde. "Hneď v prvý deň štvrtého mesiaca sa zúčastním na polmaratóne v Berlíne a usilovne sa už pripravujem aj na jarný maratón v Düsseldorfe, ktorý absolvujem 29. apríla," dodala pre SITA na margo najbližších súťažných vystúpení niekdajšia juniorská majsterka sveta v behu do vrchu.

 

zdroj: SITA 16.3.2012

counter.php